Cancelled: Song recital Stéphanie d'Oustrac
Piano Pascal Jourdan
Pauline Viardot-García (1821-1910)
Scène d'Hermione
Chanson cosaque
Évocation
Henri Duparc (1848-1933)
L'invitation au voyage
Chanson triste
La vie antérieure
Francis Poulenc (1899-1963)
La Dame de Monte-Carlo
Jules Massenet (1842-1912)
Air des Lettres aus «Werther»
Jacques Offenbach (1819-1880)
aus «La Périchole»:
Air de la lettre
Air de la griserie
Les Aveux
Georges Bizet (1838-1875)
Séguedille aus «Carmen»
Supported by
Past performances
January 2023
12
Jan19.30
Cancelled: Song recital Stéphanie d'Oustrac
Song subscription
Good to know
Song recital Stéphanie d'Oustrac
Abstract
Song recital Stéphanie d'Oustrac
The French mezzo-soprano Stéphanie d'Oustrac has already given Zurich audiences some thrilling opera evenings: with her dazzling stage presence, she impressed, for example, as the ancient heroin Phèdre in Rameau's Hippolyte et Aricie or as Médée in Charpentier's opera of the same name. Before she can be seen as Sara in the new production of Donizetti's Roberto Devereux from February, she will give a song recital in January together with pianist Pascal Jourdan with an exclusively French programme. In addition to songs and arias by Henri Duparc, Jules Massenet, Jacques Offenbach, Georges Bizet and Pauline Viardot, the programme also includes La Dame de Monte-Carlo by Francis Poulenc, based on a text by Jean Cocteau. Poulenc wrote this humorous monodrama about an old lady who gambles away her winnings and ends up throwing herself into the sea, two years before his death. «I liked this monologue because it took me back to the years 1923 to 1925, when I lived with the composer Auric in Monte-Carlo, in the imperial shadow of Diaghilev. I often saw those old wrecks at close quarters, the lightly fingered ladies of the gaming tables. I must honestly confess that Auric and I also ran into them in the pawnshop, where our ill-advised youth took us once or twice.»
Biographies
Stéphanie d'Oustrac,
Stéphanie d'Oustrac
Stéphanie d’Oustrac wurde in Rennes geboren. Nach dem Studium in Lyon wurde sie von William Christie gefördert und ist unter seinem Dirigat und Les Arts Florissants mit Partien wie Purcells Dido, Lullys Armide, Cybèle (Lullys Atys) und Irene (Händels Theodora) aufgetreten. Zu den Partien, die sie an den grossen Häusern der Welt singt, gehören u.a. Ruggiero (Alcina), Sesto (Giulio Cesare), Cherubino (Le nozze di Figaro), Idamante (Idomeneo), Dorabella (Così fan tutte), Rosina (Il barbiere di Siviglia), Isolier (Le Comte Ory), Orphée (Orphée et Eurydice), Lazuli (L’Étoile) und Mélisande (Pelléas et Mélisande). Sie arbeitete mit Dirigent:innen wie Marc Minkowski, Emmanuelle Haïm, Sir John Eliot Gardiner, Charles Dutoit, Alan Curtis, Christopher Hogwood, Alain Altinoglu und Sir Colin Davis zusammen. In jüngerer Zeit sang sie Conceptión (L’Heure espagnole) an der Scala, Irene (Theodora) am Théâtre des Champs-Élysées und im Amsterdamer Concertgebouw, Béatrice (Béatrice et Bénédict) in Brüssel, Glyndebourne und an der Pariser Oper, Carmen in Dallas, in Madrid und an der Deutschen Oper Berlin, Ottavia bei den Salzburger Festspielen, Cassandre in Les Troyens an der Pariser Oper sowie Sesto in La clemenza d Tito in Barcelona. Am Opernhaus Zürich gab sie 2017 ihr Hausdebüt in der Titelrolle von Charpentiers Médée, sang 2018 Ottavia in L’incoronazione di Poppea und 2019 Phèdre in Hippolyte et Aricie. 2021/22 gastierte sie u.a. als Giovanna Seymour (Anna Bolena) in Genf, als Carmen an der Opéra National du Rhin, als Charlotte (Werther) in Monaco, in der Titelrolle von Thomas’ Mignon an der Opéra Liège sowie als Périchole an der Opéra Comique in Paris.
Pascal Jourdan,
Pascal Jourdan
Pascal Jourdan studierte Klavier am Conservatoire National Supérieure de Musqiue in Lyon bei Éric Heidsieck und Roger Muraro, Musiktheorie und Komposition bei Gérard Gastinel und Kammermusik bei Michèle Scharapan. Ausserdem studierte er an der Accademia Nazionale di Santa Cecilia und bei Éliane Richepin. Als gefragter Kammermusiker ist er Mitglied des Elias- und des Novalis-Trios. Ausserdem verbindet ihn seit mehr als zwanzig Jahren eine künstlerische Zusammenarbeit mit der Mezzosopranistin Stéphanie D'Oustrac. Pascal Jourdan ist Gewinner zahlreicher internationaler Wettbewerbe (Trio di Trieste, Lyon's Chamber Music, Cziffra Foundation) und wurde von der Société Générale unterstützt. Er realisierte zahlreiche Radio- und Fernsehaufnahmen. Konzertengagements führten ihn in über zwanzig Länder in Europa, Asien und Australien, darunter an renommierte Konzerthäuser in Lyon, Paris, Genf, Brügge, Florenz, Oxford, Rom, Bukarest, Bangkok, Sendai, Fukuoka, Melbourne und Sydney, sowie zu mehreren Festivals (La Roque d’Anthéron, Ambronay, Rencontres Musicales de Haute-Provence, Musicades, Berlioz La Côte-Saint-André, Radio France Montpellier, Périgord Noir). Seit 1999 unterrichtet er am Conservatoire à Rayonnement Régional in Montpellier.